مدیر گروه کارشناس رشته معرفی رشته چارت رشته



سمت: مدیرگروه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی - اقتصاد و تجارت الکترونیک

نام و نام خانوادگی: دکتر خلیل شمشیری بزچلوئي

مدرک تحصیلی:دکتری علوم حدیث -اقتصاد اسلامی

پست الکترونیکی:..............


 



سمت: کارشناس رشته علوم اقتصادی - اقتصاد و تجارت الکترونیک

نام و نام خانوادگی: مبینا نورانی

شماره تماس: 09337845961

پست الکترونیکی: Noorani@nooretouba.ac.ir


 

معرفی رشته علوم اقتصادی - اقتصاد و تجارت الکترونیک

با توجه به توسعه روزافزون اینترنت و رایانه و سهم قابل توجه تجارت الکترونیک از تجارت جهانی، جایگاه این مفاهیم در علم اقتصاد هر روز تعالی می یابد. كاهش هزينه مبادلات و هزينه‌هاي تمام شده در تجارت الکترونیک و تأثیر آن بر توانمند كردن بنگاهها و افزايش اشتغالزايي نیز از موضوعات قابل توجه در این روند است. از سوی دیگر، اقتصاد در حال جهانی شدن نیز فرصت های تازه ای برای تجارت الکترونیک بوجود آورده است چرا که در بستر گسترده جمعیت کاربران جهانی اینترنت که امروز از هر زمان دیگری متنوع تر شده است مفاهیم جهانی سازی فرصت های جدیدی برای تجارت الکترونیک پدید آورده است. این رشته به بررسی تعامل دو مفهوم اقتصاد و تجارت الکترونیک و تأثیرات هر یک از این دو حوزه بر یکدیگر می پردازد.  



انتخاب واحد موسسه آموزش عالی نور طوبی در تمام مقاطع کارشناسی از طریق سامانه اموزشی sama انجام می گیرد و لیست دروس فعال برای ترم جاری نیز از طریق این سامانه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد

دانشجویان می بایست با توجه به لیست دروسی که در ترم جاری ارائه شده است و همچنین توجه به چارت درسی و رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز ، انتخاب واحد را انجام دهند



 

کارشناسی ارشد اقتصاد گرایش اقتصاد تجارت الکترونیک

این گرایش، از گرایشهای بسیار نوپای رشته اقتصاد می باشد و با گسترش روزافزون ارتباطات اینترنتی و موبایلی راه اندازی شده است. ازوم داشتن یک طرح کسب و کار با توجیه اقتصادی منطقی باعث شده است تا این گرایش در زمره گرایشهایی قرار گیرد که احتمالا در آینده نقش پررنگی داشته باشد. تحلیل روندها، تحولات و البته اشنایی نسبی با قوانین مالکیت فکری و حقوق اقتصادی ثبت ایده ها و یا اختراعات و همینطور تسلط بر روی اصطلاحات رایج در بازار آی تی باعث می شود تا شما بیشترین بهره را از مطالعه این گرایش به دست آورید. دانش مهندسی نرم افزار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی اینترنتیو استراتژیهای رایج در تجارت الکترونیک باعث می شود تا شما یک تحلیلگر تمام عیار در حوزه کسب و کارهای جدید باشید.

 بازار کار کارشناسی ارشد اقتصاد تجارت الکترونیک

با توجه به الکترونیک شدن اکثر بانکها، جایگاه خوبی برای این رگرایش ایجاد شده است. بازار تخصصی آن در صنایعی همچون مخابرات و شرکتهای مرتبط با اینترنت می باشد البته اگر آنها رویکرد تحلیل اقتصادی و تفکر قبل از تصمیم گیری را داشته باشند. بازار کار رایج و عمومی و کلی رشته اقتصاد یعنی استخدام در بانکها، موسسات و سازمانهای سرمایه گذاری و کارگزاری وهر جایی که نیاز به تحلیل علمی و عملی اقتصادی دارد، برا یاین گرایش نیز محفوظ است.

 

برنامه درسی و تعداد واحدهای کارشناسی ارشد اقتصاد تجارت الکترونیک

دروس اجباری :  18 واحد

دروس اختیاری:  8 واحد

پروژه پایان نامه:  6 واحد

جمع کل واحدها:  32 واحد

 

 

 

فرم های نور طوبی
فهرست